BASIC Commodore 64
Poke ve Peek
Poke= Eylem / Peek=Okuma
Ekran
orta kisim 53281
cerceve kisim 53280
Ekran karakter hafizasi
1024`ten 2023`e kadar
39 sutun (X) 24 satir (Y)
toplam 1000 karakter
Hesaplama sekli: POKE 1024+X+40*Y
Ekran renk Hafizasi
55296`dan 56295`e kadar
39 sutun (X) 24 satir (Y)
toplam 1000 renk bolgesi
Hesaplama sekli: POKE 55296+X+40*Y
Sylphe
Video Interface Chip : Video Affichage: Adresi 53248
46 konum ON/OFF
her konum 8 blok`a sahip
her blok on/off konuma sahip
Her Sylphe 24 sutun ve 21 satir genisliginde
Ayni anda 8 sylphe`e komuta edilebilir
bir tane sylphe degeri 1/2/4/8/16/32/64 veya128 (exhaustif) POKE 53248+21,4
iki sylphe degeri ornek: 1+2 veya 1+4 veya 32+16 veya 4+128 vs..POKE 53248+21,3 veya POKE 53248+21,5
uc sylphe degeri 1+2+8 veya 1+64+128 vs..POKE 53248+21,11 veya POKE 53248+21,193
dort sylphe degeri 1+2+4+16 vs.. POKE 53248+21,23
bes sylphe degeri 1+2+4+64+128 vs..POKE 53248+21,
alti sylphe degeri 1+2+4+32+64+128 vs..POKE 53248+21,231
yedi sylphe degeri 1+2+4+8+16+32+64 vs..POKE 53248+21,127
sekiz ve son sylphe degeri 1+2+4+8+16+32+64+128 (exhaustif)POKE 53248+21,255
Sylphe numaralari 0`dan baslar 7`ye kadar gider
64`luk blokun 8`lik bloklarinin sylphe olarak nasil dagildiklari asagidaki gibidir:
2040 sylphe 0
2041 sylphe 1
2042 sylphe 2
2043 sylphe 3
2044 sylphe 4
2045 sylphe 5
2046 sylphe 6
2047 sylphe 7
Ornek: POKE 2042,13 ( hafizanin 13`uncu bolgesine git)
Sylphe satiri
her satirda 3 adet 8 blokluk veri bulunur
her blok 128,64,32,16,8,4,2,1 sayilarindan olusur, bu blok her satirda uc defa mevcuttur
Her data kutusu ON/OFF sekline gore yukaridaki blok degerlerini alir
her 8 blok 1 octet`e esittir
yani her satir 3*1=3 octet degerindedir
her sylphe ise 21 satir*3 octet=63 octet degerindedir
Sylphes komuta konumunda ekran 320 sutun 200 satir olur
Vic`e eklenen her register sayisi sylphe icin bir komutadir (register=komuta)
POKE 53248+21ï(register no) ,4ï(sylphe no) (bknz: annexe M)
register`lar resimi sentetize eder ve function`lara komuta eder
0-15 nolu register`lar: 0`dan 7 noya kadar olan sylphe`lerin X ve Y koordinatlarini belirlemekte kullanilir
POKE 53248+4,X (REM 2 nolu sylphe x koordinati)
POKE 53248+5,X (REM 2 nolu sylphe y koordinati)
16 nolu register: MSB veya MOST SIGNIFICATIF BIT; 256 ve 320 sutunlari icinde sylphe`in hareket etmesini saglar. Bu bolge C64 ekraninin cerceve ekrani bolgesidir
POKE 53248+16,4
21 nolu register: Sylphe goruntuleme ON/OFF
23 ve 29 nolu register: sylphe`in Y ve X boyutlarinda buyumesi
POKE 53248+23,4:POKE 53248+29,4 (Expand the size)
39 - 46 nolu register: 0-7 sylphelerin renkleri
POKE 53248+40,13
Okunan her sylphe degeri bilgisayarin 3`uncu hafizasina atilir. Bu hafiza 832`inci bolgeden baslar
FOR N=0 TO 62 : READ Q : POKE 832+N,Q : NEXT
Comments
Post a Comment