BASIC Commodore 64

Poke ve Peek

Poke= Eylem / Peek=Okuma

Ekran

orta kisim 53281 

cerceve kisim 53280

Ekran karakter hafizasi

1024`ten 2023`e kadar

39 sutun (X) 24 satir (Y)

toplam 1000 karakter

Hesaplama sekli: POKE 1024+X+40*Y 

Ekran renk Hafizasi

55296`dan 56295`e kadar

39 sutun (X) 24 satir (Y)

toplam 1000 renk bolgesi

Hesaplama sekli: POKE 55296+X+40*Y

Sylphe

Video Interface Chip : Video Affichage: Adresi 53248

46 konum ON/OFF

her konum 8 blok`a sahip

her blok on/off konuma sahip

Her Sylphe 24 sutun ve 21 satir genisliginde

Ayni anda 8 sylphe`e komuta edilebilir

bir tane sylphe degeri 1/2/4/8/16/32/64 veya128 (exhaustif) POKE 53248+21,4

iki sylphe degeri ornek: 1+2 veya 1+4 veya 32+16 veya 4+128 vs..POKE 53248+21,3 veya POKE 53248+21,5

uc sylphe degeri 1+2+8 veya 1+64+128 vs..POKE 53248+21,11 veya POKE 53248+21,193

dort sylphe degeri 1+2+4+16 vs.. POKE 53248+21,23

bes sylphe degeri 1+2+4+64+128 vs..POKE 53248+21,

alti sylphe degeri 1+2+4+32+64+128 vs..POKE 53248+21,231

yedi sylphe degeri 1+2+4+8+16+32+64 vs..POKE 53248+21,127

sekiz ve son sylphe degeri 1+2+4+8+16+32+64+128 (exhaustif)POKE 53248+21,255

Sylphe numaralari 0`dan baslar 7`ye kadar gider

64`luk blokun 8`lik bloklarinin sylphe olarak nasil dagildiklari asagidaki gibidir:

2040 sylphe 0

2041 sylphe 1

2042 sylphe 2

2043 sylphe 3

2044 sylphe 4

2045 sylphe 5

2046 sylphe 6

2047 sylphe 7

Ornek: POKE 2042,13 ( hafizanin 13`uncu bolgesine git)

Sylphe satiri

her satirda 3 adet 8 blokluk veri bulunur

her blok 128,64,32,16,8,4,2,1 sayilarindan olusur, bu blok her satirda uc defa mevcuttur

Her data kutusu ON/OFF sekline gore yukaridaki blok degerlerini alir

her 8 blok 1 octet`e esittir

yani her satir 3*1=3 octet degerindedir

her sylphe ise 21 satir*3 octet=63 octet degerindedir

Sylphes komuta konumunda ekran 320 sutun 200 satir olur

Vic`e eklenen her register sayisi sylphe icin bir komutadir (register=komuta)

POKE 53248+21ï(register no) ,4ï(sylphe no) (bknz: annexe M)

register`lar resimi sentetize eder ve function`lara komuta eder

0-15 nolu register`lar: 0`dan 7 noya kadar olan sylphe`lerin X ve Y koordinatlarini belirlemekte kullanilir

POKE 53248+4,X (REM 2 nolu sylphe x koordinati)

POKE 53248+5,X (REM 2 nolu sylphe y koordinati)

16 nolu register: MSB veya MOST SIGNIFICATIF BIT; 256 ve 320 sutunlari icinde sylphe`in hareket etmesini saglar. Bu bolge C64 ekraninin cerceve ekrani bolgesidir

POKE 53248+16,4

21 nolu register: Sylphe goruntuleme ON/OFF

23 ve 29 nolu register: sylphe`in Y ve X boyutlarinda buyumesi

POKE 53248+23,4:POKE 53248+29,4 (Expand the size)

39 - 46 nolu register: 0-7 sylphelerin renkleri

POKE 53248+40,13

Okunan her sylphe degeri bilgisayarin 3`uncu hafizasina atilir. Bu hafiza 832`inci bolgeden baslar

 FOR N=0 TO 62 : READ Q : POKE 832+N,Q : NEXT

Comments

Popular posts from this blog

VBA - filtering using forms

use of variable

VBA - Fun - timer